Pengempen hantu ?…

3 05 2009

 

ghazza1

Assalamualaikum…

Apabila tibanya hari pencalonan mahupun pilihanraya dimana-mana nagara pun,  yang selalu menjadi isu mahupun yang menimbulkan sedikit kekecohan di dalam masyarakat adalah berkenaan ‘ pengundi hantu’ . Akan tetapi, sedikit kelainan yang direkodkan telah berlaku disini, dimana pada minggu pencalonan bagi pemilihan tampuk kepimpinan ahli majlis tertinggi PMMM, yang menyebabkan kekecohan berlaku bukanlah kerana  ‘ pengundi hantu ‘ tetapi ‘ pengempen hantu ‘

2267095736_1a6d59781b1

Satu perkara yang pelik kerana ianya tidak pernah berlaku dimana-mana negara islam kecuali Morocco ( fakta sejarah ), tetapi agak mencuit hati malah ia memeriahkan lagi keadaan dengan kehadiran dan sokongan kuat pelbagai jenis hantu yang turut turun padang bersama-sama kami dalam mengempen pada hari penamaan calon. Hal ini telah mencuri perhatian sebahagia anggota semasa berkempen untuk mengatahui siapakah ‘ pengempen hantu ‘ tersebut. Perkara ini berlarutan sehinggalah pada hari terakhir penamaan calon.  Malah pada masa yang sama, pelbagai tafisran yang dikeluarkan oleh ” bomoh-bomoh profesional ‘ dalam bidang penilikkan bagi mengecam siapakah sebenarnya pengempen hantu tersebut. Tetapi malangnya sehingga kini masih tiada jawapan akan  mesteri ‘ ‘pengempen hantu ‘ tersebut.

,

Walau bagaimanapun, kemeriah tetap dirasakan biarpun ‘ pengempen hantu ‘ itu masih menjadi misteri dikalangan kami dan  ia masih lagi berkeliaran kesana kemari. Apa yang penting disini, bukanlah siapa ‘ pengempen hantu ‘ tersebut, tetapi yang penting adalah sesiapa pun yang akan memegang tampuk pimpinan akan datang perlulah melakukan sesuatu yang dapat meyakinkan rakyat bahawa anda adalah yang terbaik dikalang mereka semua. 

pengundi-hantu

Buat sesuatu perubahan baru untuk persatuan, kerana ini adalah satu harapan yang biasa diharapkan apabila tampuk pemerintahan ditukar baru. Malah Perubahan yang dilakukan mestilah menguntungkan umat islam bukan merugikan umat islam. Bukannya sikap pemimpin itu mencari sesuatu kerja yang belum dilakukan oleh kepimpinan lama akan tetapi pada masa yang sama tidak memberi faedah kepada semua.

.

Saya mengharapkan akan kepimpinan yang bakal menerajui tampuk pemerintahan ini supaya lebih bersedia dalam menjalankan tugas yang bakal dipikul dan atas amanah yang telah kami berikan kepada anda. walauapapun terjadi, Kami tetap memandang anda dari hadapan !!! …

.

Wallahhu Ta’ala A’lam…

” Jika kamu berselisihan pendapat tentang sesuatu, Maka kembalilah kepada Allah  (Al-Quran) dan Rasul (As-Sunnah) “

Surah An-Nisaa’ : 59 .

..

minitramways.wordpress.com

Mohammedia, Morocco.

03 Mei 2009 ( 6.35 PM )

p/s : Bagi golongan hantu diharapkan agar tidak tertekan apabila membaca tulisan ini… : ” jangankan biarkan hidup PMMM diselubungi dengan ” pengempen hantu ” … huhuhu


Actions

Information

5 responses

3 05 2009
asyrazi

assalamualaikum,

hoho~ pengempen hantoo..antu pe tu ek? antu rya? eheh~ juz kidding..

neway, i quoted ur sentence:
“Kami tetap memandang anda dari hadapan !!! …”
-cube bace leklok, sentence tu bermakna “Kami tetap memandang anda di belakang!!!..”
-sbb ape? sbb ko kata “dari hadapan”, klu nak kate sntiasa memandang mereka di hadapan, kne guna ayat cani “Kami tetap memandang anda di hadapan”, bukan “dari hadapan”
– sbb = pandang dri hadapan brmaksud “pandang ke belakang”, sbb anda memandangnya dan pada waktu itu anda berada di hadapan mereka, jelas dgn perbezaannya? eheh~

konklusinya, olahan ayat dlm penulisan kita mampu membawa maksud yg berlainan anda disalah olah..

semoga sentiasa thabat dgn penulisan ilmiah..syukron di atas perkongsian..
jazakallah..

3 05 2009
bini

pengempen hantu tu penakut sebenarnye…hehe

5 05 2009
minitramways

oooo..mcm tu ke?… terime kasih lah cik dewan bahasa dan pustaka yee…huahuahu… saya lemah skit dalam bebahasa ni.. huahua..tunjuk ajar amatlah lah saya harapkan.. 😀

5 05 2009
minitramways

di tu bukan takut sebenarnya… tapi kan kat sini banyak ustaz2 dan ustazah… nnt kalau die menjelmakan tak pasal2 kene kene masuk dalam botol… huahuahu 🙂

5 05 2009
minitramways

saya dengan rasminya menarik balik ayat saya ” kami tetap memandang anda dari hadapat ” ditukar kepada ayat “kami tetap memandang anda di hadapat dari belakang ” berkuat kuasa pada 5 mei 2009 pada jam 02.35 AM… huahuahu… poyo lak rasenyer… ( fakta : kebanyakkan penyimpan2 mohor besar mmg poyo skit ) 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: